Designéři Chryslerova West Coast Pacifica Studio dostali pro studii 2006 Challenger Concept jednoduché zadání: Navrhnout automobil, který bude oslavou úspěšného modelu Challenger a přitom dokáže pokrok automobilky z koncernu DaimleChrysler v oblasti technologií i designu. Designéři se úkolu nezalekli a jako předlohu si zvolili mezi sběrateli velmi oblíbený kousek z roku 1970. Nastudovali jeho linie (původní model stál jako předloha) a pustili se do práce.Od začátku věděli, že chtějí zachovat charakteristické linie karoserie, vynechat z úvah B sloupek a nechat nárazníky zcela splynout s okolím. Důležitá byla také velikost. Na základě pečlivých úvah bylo rozhodnuto, že model stane na 116palcové platformě (2946 mm), což znamená proti původnímu modelu nárůst o 6 palců (152 mm). Ve srovnání s originálem narostla také šířka, 2palce navíc dávají společně s rozšířeným rozchodem kol a výše posazenou přední kapotou konceptu svalnatější vzhled.Sportovní retro tvář dotváří 20palcová pětipaprsková přední a 21palcová zadní kola. Také uvnitř designéři ctili originál, avšak neodpustili si do osvědčené předlohy zapracovat řadu moderních prvků. Spartánsky vyhlížející palubní desku vytvarovali z kvalitních plastů, původní nevýrazné sedačky nahradili nekompromisními sportovními sedačkami z modelů SRT a interiér vyzdobili hliníkovými prvky.
Díky protažené platformě není podle Dodge cestování na zadních sedadlech utrpením, ale příjemným zážitkem. Tomu můžeme klidně věřit, neboť v přívalu výkonu zážehového osmiválce HEMI s objemem 6.1 litru spojeného s šestistupňovou manuální převodovkou na nedostatek místa vzadu rychle zapomenete.
První generace Dodge Challenger byla uvedena v modelovém roce 1970. Tento model vycházel ze sesterského modelu Plymouth Barracuda, ale jeho šasi bylo o dva palce delší. Poslední klasický Challenger byl vyroben v roce 1974. Dodge jeho jméno využíval i později a tak se pod ním na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let ukrývalo například kupé Mitsubishi Galant Lambda známe také jako Sapporo.V roce 2006 došlo k oživení původního modelu prostřednictvím konceptu představeného na detroitském autosalonu. Dvoudveřové kupé je poháněno osmiválcem HEMI o objemu 6,1 litru, který poskytuje výkon 313 kW (425 k) a točivý moment 570 Nm. Stejně jako konkurenční Chevrolet Camaro i tento automobil míří do sériové výroby.
FIRST DRIVE: 2008 DODGE CHALLENGER SRT8
Dodge Challenger SRT8 vs Ford Mustang
Dne 3. prosince, 2007, Chrysler začalo přijímání vkladů pro třetí generace-Dodge Challenger, který debutoval na únor 6, 2008 současně na Chicago Auto Ukaž [9] a Philadelphia Mezinárodní Auto Show. Výpis na US $ 40.095, nová verze je 2-dveřové kupé, které má společné prvky s první generace Challenger, i když výrazně delší a vyšší. Podvozek je modifikovaná (zkrácen rozvor), verze z LX platforma, která je základem 2006-Aktuální Dodge nabíječka, 2005-2008 Dodge Magnum, a 2005-Aktuální Chrysler 300. Všechny modely 2008 byly SRT8s a vybaven 6,1 L (370 cu in) Hemi a 5-rychlostní AutoStick automatickou převodovkou, která překoná legendární 1970 Hemi Challenger. [10] Celý 2008 běhu 6400 vozů byly pre-prodej (mnoho z toho na výše MSRP) a výroba byla zahájena 8. května, 2008. Chrysler Kanada nabízí v Kanadě 500 a Chrysler Mexika nabízí pouze 100 z tohoto auta pro tuto zemi s motorem 6,1 litru a 425 koní brzda (317 kW) (SAE); verzi je SRT / 8. Chrysler vydražit téměř dva 2008 SRT8 pro charitu s auto # 1 vstup na $ 400.000,00 prospěch notMYkid non-zisk org, a 'B5' Blue # 43 auto okouzlující vítěznou nabídku $ 228143,43 s výtěžek bude věnován Victory Junction Gang Camp. [ 11]. Mnohé z "první" Challengers byly buď pre-prodány, nebo prodána za výše MSRP (jak je často případ s velmi očekávaný vozidla spuštění).
V 2008 New York Auto Ukaž, Chrysler debutoval v plné Dodge Challenger řádek na rok 2009, se třemi různými TRIMs (SE, R / T a SRT8) vybrat z:
SE
2009 Dodge Challenger SE
Základního modelu Challenger je napájen ze 3,5 L (214 cu in) [12] SOHC V6 produkující 250 koní brzda (190 kW) (SAE) a 250 lb ft (339 N m) točivý moment, který je připojen na 4 -- rychlostní automatickou převodovkou. [13] Několik různých barev exteriér, a to buď plátěná nebo kožené interiéry jsou k dispozici. Standardní funkce patří klimatizace, moc oken, zámků a zrcátka, tempomat a 17-palec (430 mm) hliníková kola. Kožené čalounění, vyhřívané přední sedadla, posuvná střecha, 18-in hliníková kola, a prémie audio systému jsou k dispozici možnosti, jako jsou ABS, a stabilitu a kontrolu trakce. [14] Kanadský trh také sportovní SXT na čalounění, podobný tomu, který SE, je však ještě štědřejší, pokud jde o standardní funkce. Některé z těchto funkcí je ESP, alarm systém a 18-palec (460 mm) kola.
R / T
2009 Dodge Challenger R / T
The lower-úrovni Challenger je napájen ze 5,7 L (345 cu in) Hemi V8 produkující 375 koní a brzdy připojeným buď 5-rychlostní automatické nebo 6-rychlostní manuální převodovkou. S 6-rychlostní manuální se systémem Multi-volba je zrušen, ale má motor 376 koní brzda (280 kW) (SAE) a 404 lb ft (548 N m) točivý moment, zatímco 5,7 L (345 cu v) V8 s automatickou převodovkou, má 372 koní brzda (277 kW) (SAE) a 398 lb ft (540 N m) točivý moment. [13] K dispozici na R / T je "Track Pak" možnosti skupiny. Zahrnuta v ceně, je šesti-rychlostní manuální převodovka, anti-roztočení diferenciál (3,73 s normou 18-palec (460 mm) kolečka, 3,92 s volitelnou 20-palec (510 mm) kola), stejně jako "ESP full-off" přepínač.
R / T Classic
Brožura z 2009 Challenger ukazuje "klasické" verze se Dodge Challenger R / T, s 5.7 L (345 cu in) Hemi a retro aspekty, jako je skript "Challenger" odznaky na přední desky a černý "R / T "pruhy. Podle Chrysler stiskněte propuštění z 01/16/09, že přijde s šesti-rychlosti-manuální převodovka (včetně pistole-grip-posunovač) jako standard. Bude k dispozici v Brilliant Black Crystal Pearl, Bright stříbrná metalíza, Bílý kámen a ve třech "dědictví" barvy: Hemi-Orange, TorRed a B5 Blue. Ceny startují na $ 34.005 (včetně určení) a výroba bude zahájena v únoru 2009.
SRT8
2009 Dodge Challenger SRT8
V roce 2009 SRT8 je prakticky totožný s jeho protějškem 2008, přičemž hlavním rozdílem je volba buď 5-rychlostní automatická a 6-rychlostní manuální převodovkou. Standardní funkce zahrnují brzdy Brembo, sportovní odpružení, bi-xenonové světlomety, vyhřívané kožené sportovní sedačky, keyless jít, satelitní rádio Sirius, a 20-palec (510 mm) kovaná hliníková kola, navíc k většině zařízení nabízených na spodní R / T SE a modely, jako je klimatizace a tempomat. [14] Kromě toho v roce 2009 bude mít pravda "omezený prokluz" diferenciál. [15]
Super skladem Koncepce
Super skladem Koncept byl postaven na připomínku 10. výročí motor 392 Hemi, stejně jako prezentace Mopar je nového k dispozici 392 (6.4L) Hemi klec motoru. Tělo bylo založeno na 2006 Dodge Challenger konceptu. Vozidla byla odhalena na SEMA show. [16]
SRT10 Koncepce
A koncept vozidla pomocí Dodge Viper SRT-10 motoru a Bilstein šoky objevil v roce 2008 SEMA show. [17]
Drag Race balíček
A race model určený pro NHRA soutěže, a to na základě Dodge Challenger SRT-8. Vůz je 1000 liber (454 kg), lehčí než na ulici vozidlo, které odstraní hlavní výroby komponent a systémů. Chcete-li akcentovat hmotnost úspory, ale také funkci přidané kompozitní, polykarbonátu a lehké komponenty určené pro závodní táhněte, které budou součástí nového balení Car program. Motor byl pozměnit zlepšit driveline úhlu a rozložení hmotnosti. V 116-in (2900 mm) rozvor byl zkrácen o půl palce. Jsou také vybaveny přední kolébka s šroubu-in crossmember a solidní motor montuje.
Nejméně 100 Challenger Drag Race Cars balíčku byly postaveny pro splnění požadavků NHRA. Motor možnosti patří 6.1L Hemi, 5.7-L Hemi, 5.9L Magnum Wedgi. Ruční nebo automatické přenosy nejsou k dispozici. "Big tati" Don Garlits koupila první balík táhnout závod automobilů a plány na závod v NHRA soutěž.