Plymouth HEMI Cuda 1970
22. 4. 2009
O redesign pro 1970 Barracuda odstraněny všechny jeho předchozí společného s Valiant. Původní návrh byl smazán fastback z trati a Barracuda nyní skládala z kupé a kabriolet modelů. Na všech-nový model, který zakomponován John E. Herlitz, postavený na kratší, širší verzi Chrysler stávající B platformu s názvem E-tělo. Sdílení této platformě byl také nově Dodge Challenger, ale ne plechu interchanged mezi oběma vozy, a Challenger měl 2-palce (51 mm) delší rozvor.
E-Barracuda tělo bylo nyní "schopni protřepává stigmatu 'ekonomiky auta'." [9] byly nabízeny tři verze: základní Barracuda (BH), orientovaný na luxusní Gran Coupe (BP) a sportovní model 'Cuda (BS). High-výkon modely byly uvedeny na trh jako 'Cuda odvozeným od roku 1969 možnost. E-bay těla motoru byl větší, než u předchozích A-tělo, usnadňuje uvolnění Chrysler je 426 cu in (7 L) Hemi pro běžné maloobchodní trh.
Dva šest-motory válce byly k dispozici - nový 198 cu in (3,2 L) verze se šikmou-6 a 225 - stejně jako šest různých V8s: v 318, 340, 383, 440-4bbl, 440-6bbl, a 426 Hemi. [10]. Na 440 - a Hemi-vybavené vozy obdržely modernizované zavěšení komponentů a strukturálních výztuh k přenosu výkonu na silnici.
Jiné možnosti Barracuda zahrnuty obtisk soupravy, kapuce změny a některé neobvyklé "velký dopad" barvy, jako je "Vitamin C", "In-Violet" a "Moulin Rouge".
Švéd Savage a Dan Gurney závodil totožné továrna-sponzorované AAR (All American závodníků) 'Cudas v 1970 Trans-Am Series. Aut kvalifikovaných pro tři pól místa, ale samozřejmě nevyhráli žádné Trans-Am závody; nejvyšší povrch byl 2. na silnici Ameriky. [Citace potřebných]
A ulice verzi z AAR 'Cuda byl vyroben, napájený z 340 cu in (5,6 l) "Six Pack" (tři-dva hlavni karburátory) motoru.
V Barracuda byl mírně změněn na 1971, s novou mřížkou a zadní světla, sedadla, čalounění a rozdíly. To by byl pouze rok, že se Barracuda bude mít čtyři světlomety, a také jediný rok na blatník "žábry" v 'Cuda model.
Z roku 1971, Barracuda motoru varianty by zůstaly stejné jako u modelu 1970, s výjimkou 4-barel carbureted 440 motoru nebyl k dispozici, všechny 440-napájen Barracudas měl šesti-barel namísto nastavení karburátoru. Na 426 Hemi zůstal k dispozici, a Hemi-napájen 1971 Barracuda kabriolet je nyní považováno za jednu z nejcennějších sběratelskou svalové automobilů. Pouze jedenáct hodin byly postaveny, z nichž sedm bylo prodáno na domácím trhu, a příklady těchto vozů jsou prodávány za US $ 2 miliony. [11].
V letech 1970 a 1971, třepačka kapucí a postavena Dana Spicer-60 zadní nápravy byly k dispozici. Třepačka kapuce je k dispozici s 340, 383, 440-4bbl a 440-6bbl a 426 Hemi motory. Náročný-clo (a těžké) Dana 60, s 9 ¾ v ringu zařízení, bylo standardní vybavení s manuální přenosy a 440-6bbl a 426 Hemi motory a byl nepovinný na ty s automatickou převodovkou.
Po dalších mřížka a zadní redesign v roce 1972, se Barracuda by zůstaly nezměněny až 1974, se dvěma světlomety a čtyři kruhová zadní světla. Big Blok motory (383, 440, & 426 Hemi) byly již nabízeny a 318 byla přidána do 'Cuda (BS) jako základní motor. To pokračovalo až 1974 s 340 je zahozen namísto HP 360.
Stejně jako u ostatních vozidel amerického času, došlo k postupnému poklesu v Barracuda výkonnost. Chcete-li splňovat stále přísnější bezpečnostní a emisní předpisy, big-blok motoru volby, byly zrušeny. Zbývající motory byly detuned rok od roku ke snížení emisí výfukových plynů, což rovněž sníží jejich výkon. Došlo také k nárůstu hmotnosti jako nárazníky stala větší, pro rok 1973 a dveře byly vybaveny těžkých ocelových boku-dopad na ochranu trámy. Do roku 1974 pouze na 318 a 360 motorů bylo k dispozici. Vyššími cenami pohonných hmot a plnění-car pojištění příplatky odradit mnoho kupujících, jak zájem na vysoký výkon auta ubýval. Prodeje klesly od roku 1970, a Barracuda výroba skončila 1. dubna, 1974, deset let, aby se den poté, co začal.