Jdi na obsah Jdi na menu
 


Pontiac Solstice coupé

27. 3. 2009

Pontiac Solstice je v Americe velmi oblíbeným vozem. Je tomu tak hlavně díky jeho vlastnostem, které při typickém charakteru tamních těžkotonážních „sporťáků“ působí jako pírko. Základem úspěchu je lehké šasi s lehkým motorem za zadní nápravou a pohon zadních kol, vždyť Solstice je jen mírně modifikovaným Opelem GT (nebo dříve naopak).

Jenomže ne každý dokázal ocenit Solstice v provedení Roadster, a tak automobilka představila také verzí Coupé, ovšem s netradičním odnímatelným střešním panelem. To je možná škoda, protože právě pevný díl mohl přispět k pevnosti a tuhosti karoserie samotné, nic takového se ale nestalo. Střední část střechy může být vyrobena buď z hořčíku nebo zůstane klasicky plátěná.

Oproti roadsteru se odehrály nepatrné změny také na karoserii, a to hlavně díky jinak se svažující zadní části, která ve verzi Coupé působí mnohem vyváženěji. Vůz se může pyšnit vcelku kompaktními rozměry (3992x1810x1992 mm), ale hlavně již zmiňovanou nízkou pohotovostní hmotností jen 1329 resp. 1369 kg dle použitého motoru.

Pro pohon se totiž bude starat dvojice čtyřválcových zážehových agregátů. Slabší z nich má větší objem (2,4 l), ovšem atmosférické plnění a výkon 129 kW/175 k. Točivý moment pak vrcholí na hodnotě 226 Nm

při 4500 ot./min. Při náročnější je zde dobře známý dvoulitrový turbomotor s výkonem 195 kW/265 k a točivým momentem 353 Nm dosahovaným v pásmu 2500-5250 ot./min.

Nissan 370Z vs. BMW 135i, Mazda RX-8 R3, and Pontiac Solstice GXP - Car and Driver

 

2009 Pontiac Solstice Coupe